piątek, 7 grudnia 2007

Wszystkie informacje w jednym miejscu: domeny, hosting i serwery

Domeny, hosting i serwery dedykowane


W większości firm po zarejestrowaniu nowej domeny czy serwera otrzymujemy potwierdzenie emailem. Zawarte są w nim nie tylko terminy i kwoty płatności, ale również adresy URL do paneli administracyjnych. Przeważnie podane są także loginy i hasła - do paneli, kont FTP, baz danych.

Korzystam z poczty Google (Gmail), która tworzy listę wiadomości jedna pod drugą dla emaili o takim samym tytule. Na początku wszystkie potrzebne nam dane mamy w jednym mailu. Co jednak gdy dodamy nową bazę, skrzynkę email? Ja tworzę nowy email o takim samym tytule (poprostu klikam "R"), jako adresata wpisujemy swój email. W treści maila wpisujemy nowe interesujące nas dane (hasła, loginy). Wysyłamy.

W ten sposób wszystkie potrzebne informacje mamy w jednym miejscu, na jednym ekranie. Nie musimy skakać po kilkunastu/kilkudziesięciu mailach.

Oczywiście korzystam z https w połączeniach, więc dane są przesyłane w formie zaszyfrowanej.

Jak trzymać wszystkie informacje na dany temat w jednym miejscu?

Jest to seria artykułów o tym jak optymalnie przechowywać informacje, pliki, rzeczy.

Domeny, hosting i serwery

Misja, cel tego bloga

Witajcie,

Aby coś osiągnąć najpierw należy postawić sobie cel. Jego jasne zdefiniowanie pomoże nam w wyborze kierunku w jakim powinniśmy zmierzać, a także umożliwi nam sprawdzenie czy cel został osiągnięty.

W myśl tej zasady określam misje/cel tego bloga jako poprawienie efektywności zarządzania czasem i produktywności swojej i Waszej. Będę starał się pisać informacje poparte głównie swoim doświadczeniem.

Jak to? Przecież pisząc bloga będziesz przeznaczał swój czas na to zamiast robić coś innego!

Owszem. Jednak będzie to czas dobrze zainwestowany ;-).

Jeśli mamy więcej zadań do wykonania to wbrew pozorom jesteśmy bardziej efektywni. Wpadamy w rytm pracy co sprzyja naszej koncentracji. Lepiej mieć np. 10 zadań dziennie niż 1. Czemu? Gdy mamy 1 dziennie to przeważnie odkładamy to na "potem", a przez resztę czasu obijamy się, robiąc pseudo potrzebne rzeczy.

Nie oznacza to, że nie mam co robić, jednak pisząc bloga o takich rzeczach jak produktywność, zarządzanie czasem, formalizuję swoją wiedzę na ten temat. Na wiele aspektów można spojrzeć bardziej obiektywnie, szczególnie gdy Wy - Czytelnicy - będziecie dzielić się swoją wiedzą w komentarzach.